ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΝ ΡΩΣΟΔΟΥΛΩΝ ΣΤΗΝΑΚΤΟΠΛΟΪΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ

Οιλιτικές παρενέργειες του ναυαγίου του πλοίου“Σάμινα” παίρνουν τη μορφή χιονοστιβάδας. Μέσαστις μέρες που πέρασαν σημειώθηκαν ωμέςαρεμβάσεις στη Δικαιοσύνη από Σταθόπουλο καιμίτη, ασκήθηκε δίωξη εναντίον των υπευθύνωντης MFD, απαγορεύτηκε ο απόπλους σε εξήντα πέντελοία, εκκαθαρίστηκε η ηγεσία της ΕπιθεώρησηςΠλοίων από τον Παπουτσή και κλιμακώθηκε ηεπίθεση στις “Μινωϊκές Γραμμές” με τηνεξαγγελία για κατάργηση των μονοπωλίων στηνακτοπλοΐα. Από την άλλη πλευρά, υπήρξε αντίδρασηαπό τους εφοπλιστές απέναντι στο μπαράζεπιθέσεων που έχει εξαπολύσει το ρωσόδουλομέτωπο.

 

ΦΤΑΙΕΙ Ο ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΠΛΟΙΟ

Παρά τις εντατικές προσπάθειες πουκαταβάλουν οι Σημίτης - Σταθόπουλος, η Ν.Δ. με τουςδικηγόρους Μαντούβαλο και Λυκουρέζο, το ψευτοΚΚΕκαι ο ΣΥΝ με τους συνδικαλιστές τα στοιχεία πουέρχονται στο φως δεν μπορούν να αποδείξουνμηχανική βλάβη, αλλά στοιχειοθετούνται όλο καιερισσότερο οι ευθύνες του πλοιάρχουκαι του υποπλοιάρχου.υγκεκριμένα, ο κακός χειρισμός με τη λειτουργίατου αυτόματου πιλότου χωρίς να παρακολουθούνταιτα ραντάρ όπως έπρεπε λόγω της κακοκαιρίας, είχεσαν αποτέλεσμα το πλοίο να ταξιδεύειαρεκκλίνοντας από την πορεία του καικατευθυνόμενο προς τις βραχονησίδες. Και στησυνέχεια η ανικανότητα του υποπλοιάρχου, αλλάκαι η καθυστέρηση του πλοιάρχου να ανέβει στηγέφυρα οδήγησαν στην καταστροφή.

Τα “Νέα” δημοσίευσαν την κατάθεσητου πλοιάρχου, όπου εκθέτει αναλυτικά πόσοεπιπόλαια φέρθηκε ο υποπλοίαρχος ακόμα και στοειρισμό που έκανε όταν έφθασε απέναντι από τιςβραχονησίδες. Την κρίσιμη στιγμή έκανε στροφή μελάθος μοίρες, ενώ σε όλη τη διάρκεια που ήταν στηγέφυρα δεν μπόρεσε να υπολογίσει την απόκλισητου πλοίου από την πορεία του, ώστε να μπορέσει νατο επαναφέρει.

Ο ναύτης και ο δόκιμος δεν άλλαξαν τιςκαταθέσεις τους που ήταν από την αρχή αρνητικέςγια τον υποπλοίαρχο.

Ο μόνος που άλλαξε κατάθεση υπό τηνκαθοδήγηση του Μαντούβαλου ήταν ο ίδιος ουποπλοίαρχος, ο κατεξοχήν ένοχος, ο οποίος, ενώστην αρχή ισχυριζόταν ότι για όλα “έφταιγε οκαιρός”, τώρα λέει ότι: “...Τώρα που με ηρεμίασκέφτομαι ορισμένα πράγματα και αφού εκφράσω καιάλι τη βαθιά μου λύπη για τους νεκρούς, θυμάμαιότι καθ’ όλη τη διάρκεια της πορείας του πλοίουαπό το λιμάνι του Πειραιά έως το ναυάγιο κάτι δενήγαινε καλά...”.

Μάλιστα, οι αρμόδιες υπηρεσίες τηςενικής Διεύθυνσης Μεταφορών της Κομισιόν, πουεπικαλούνται τις περίφημες σχετικές διατάξειςτης οδηγίας 18 του 1998 για την ασφάλεια τωνεπιβατηγών, και διευκρινίζουν ότι ποτέ δεν είχεδοθεί εξαίρεση για το Σάμινα που τηρούσε όλες τιςροϋποθέσεις των κοινοτικών οδηγιών.

Το ψευτοΚΚΕ και ο ΣΥΝ υποστήριξανενεργητικά τους αυτουργούς του ναυαγίουκινητοποιώντας τους πλοιάρχους που απείλησανότι θα καταθέσουν τα διπλώματά τους αν δενσταματήσει η δυσφημιστική εκστρατεία εναντίοντους.

 

ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Από τα στοιχεία που έχουν έρθει μέχριτώρα στη δημοσιότητα, προκύπτει ότι τόσο οιινωϊκές όσο και γενικά οι πλοιοκτήτεςφροντίζουν σε γενικές γραμμές να έχουν αρκετάασφαλή και αξιόπλοα πλοία, αλλά αδιαφορούν γιατην καταλληλότητα των σωστικών μέσων σωσιβίων,λεμβών κ.λπ. και γι’ αυτό έχουν τεράστια ευθύνη.τσι, διαπιστώθηκε ότι πολλά πλοία δεν έχουν τασωσίβια στη σωστή θέση ή έχουν παλιά σωσίβια ήότι δεν έχουν φροντίσει ώστε οι βάρκες ναβάφονται σωστά ώστε να μην “κολλάνε” με τηνμπογιά. Οι πλοιοκτήτες δεν φροντίζουν ναενημερώνονται σωστά οι επιβάτες για τησυμπεριφορά τους σε κατάσταση ανάγκης, για τιςεξόδους κινδύνου, για τους χώρους συγκέντρωσης,για τον τρόπο που θα φορέσουν τα σωσίβια ή σειες θέσεις θα τα βρουν. Πρέπει να υπάρξουναυστηρά μέτρα για τη συμμόρφωση όλων τωνλοιοκτητών με τους κανονισμούς για τα σωστικάμέσα και την ασφάλεια των επιβατών, και τιμωρίαγια όσους δεν συμμορφώνονται.

Επίσης, δεν έχουν γίνει τουλάχιστονγνωστές μέχρι στιγμής παρεμβάσεις τωνεφοπλιστών για το θέμα της πλημμελούςεκπαίδευσης των πληρωμάτων στα σωστικά μέσα απότις σχολές του κράτους. Αλλά, έχουν και οι ίδιοιευθύνη για το γεγονός ότι άφησαν τουςσυνδικαλιστές του ψευτοΚΚΕ και του ΣΥΝ ναεπιβάλουν το δικό τους καθεστώς ευνοιοκρατίαςστα πληρώματα, με αποτέλεσμα να εξασφαλίζεται ημονιμότητα στους ναυτικούς που ανήκουν στοστρατόπεδό τους, και να αποκλείονται οι πιοικανοί και κατάλληλοι. Από την άλλη, η εξασφάλισηαυτής της συνδικαλιστικής προστασίας διέφθειρετα πληρώματα με αποτέλεσμα να επικρατήσει ηέλλειψη συντονισμού, η ανετοιμότητα καιγενικότερα η ανευθυνότητα, όπως ακριβώς αυτάήρθαν στο φως με το ναυάγιο του “Σάμινα”. Οιεφοπλιστές για να μην έρθουν σε πολιτικήσύγκρουση με το μπλοκ εξουσίας επέτρεψαν τηνασυδοσία των συνδικαλιστών και φέρουν ευθύνη γιατην κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Αυτόεντάσσεται στη γενικότερη τάση της αστικής τάξηςνα παραδίδεται με ανοιχτές αγκάλες στοσοσιαλφασισμό.

Ένα άλλο σημαντικό θέμα που αφορά τηνασφάλεια αυτών που ταξιδεύουν με πλοία και που κανέναςδεν έθιξε μέσα στον ορυμαγδό των καταγγελιώνείναι η ακαταλληλότητα των ελληνικών λιμανιώναπό την άποψη της διαμόρφωσής τους ώστε τα πλοίανα έχουν ασφαλή κατάπλου και να μη χρειάζονταιδύσκολες μανούβρες για να μπορούν να αράξουν.Αυτός είναι ένας από τους λόγους που συχνά ταλοία αναγκάζονται να προσαράξουν έξω από τολιμάνι. Μία πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ ανέφερε ότιτα τρία κυριότερα λιμάνια της χώρας, δηλ. Πειραιάς, Πάτρα καιHγουμενίτσα, έχουν ξεπεράσει τη δυναμικότητάτους (δηλ. την ικανότητα εξυπηρέτησης πλοίων καιεπιβατών), ενώ η περαιτέρω ανάπτυξη λιμανιών δενέχει προχωρήσει. “Xρειάζεται”, όπωςεπισημαίνεται, “μία πλήρης και λεπτομερήςμελέτη για τα ελληνικά λιμάνια όπως ακριβώςγίνεται με τα αεροδρόμια”. Είναι φυσιολογικόαυτό το μεγάλο θέμα να μην έχει τεθεί από κανένακόμμα, αφού το τελευταίο που θέλουν είναι ηανάπτυξη της χώρας και η ασφάλεια των πολιτών.

Αυτό που τους ενδιαφέρει για την ώραείναι να συντρίψουν τον συγκεντρωμένοαραγωγικά εφοπλισμό, ξεκινώντας από τιςινωϊκές.

 

ΩΜΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Ήρθε στη δημοσιότητα το γεγονός ότι ομίτης όχι μόνο πήρε τηλέφωνο τον εισαγγελέατου Αρείου Πάγου Δημόπουλο, για να παρέμβει στηδιαδικασία της έρευνας και των ανακρίσεων, αλλάείχε και κατ’ ιδίαν συνάντηση μαζί του! Τοαποτέλεσμα ήταν να ασκηθεί δίωξη εναντίον τωνφηνιά Βικάτου, εκπροσώπων της MFD, και μάλιστα ναδοθεί άδεια από τον αρμόδιο εισαγγελέα Σύρουστην ανακρίτρια να εκδόσει ένταλμα σύλληψης!Όμως όλα έχουν τα όρια τους και επειδή η ανακρίτρια ήταν η μόνηαρμόδια για την έκδοση του εντάλματος, το ένταλμασύλληψης τελικά δεν εκδόθηκε ποτέ.

Αλλά δε σταμάτησαν εδώ. Λόγω τηςβαρύτητας της υπόθεσης έπρεπε να διοριστούνεφέτες ανακριτές από το Συμβούλιο Εφετών. Τανόματα των ανακριτών που τελικά διορίστηκανδημοσιεύτηκαν στα “ΝΕΑ” πριν από τηνραγματοποίηση της σύσκεψης του Συμβουλίου!!!

Αλλά δε σταμάτησαν ούτε εδώ. Οταθόπουλος ανακάλυψε ΤΩΡΑ ότι οι ποινικέςδιαδικασίες διεξάγονται με πολύ αργούς ρυθμούς,ειδικά όταν πρόκειται για πολύκροτες υποθέσειςόπως η υπόθεση του ναυαγίου (γεγονός που είναιαπόλυτα φυσιολογικό, αφού γι’ αυτές τιςυποθέσεις συνήθως απαιτείται λήψη πολλώνκαταθέσεων, διενέργεια αυτοψιών καιραγματογνωμοσύνης κ.λπ. και σχηματίζεταιγκώδης δικογραφία). Ο Σταθόπουλος λοιπόνεπαναφέροντας το πνεύμα της χούντας στηδικαιοσύνη, προωθεί νομοσχέδιο ώστε οι δίκες που “προκαλούνδιατάραξη της οικονομικής και κοινωνικής ζωής”να γίνονται σε σύντομα χρονικά διαστήματα, ναγίνονται δηλ. με συνοπτικές διαδικασίες κάτω απότην πολιτική πίεση που υπάρχει κάθε φορά, ώστε νατιμωρούνται πάντα αυτοί που αποτελούν στόχουςτου καθεστώτος. Πρόκειται για την εφαρμογή τηςτρομοκρατίας στη δικαιοσύνη. Ονομάστηκαν από τονΤύπο “δίκες εξπρές”. Η πάντα “δημοκρατική”τετρακομματική λεγόμενη αντιπολίτευσηδιατήρησε τις “επιφυλάξεις” της, χωρίς νααντιδράσει ιδιαίτερα. Οι παρεμβάσεις γι’ αυτούςτέλειωσαν μαζί με τον Γιαννόπουλο.

Η ειρωνία σ’ αυτή την υπόθεση είναιότι χρησιμοποιείται σα βάση υποστήριξης τουνομοσχεδίου Σταθόπουλου κατεξοχήν η καθυστέρησηστην υπόθεση “Ρικομέξ” τη στιγμή που αυτήροέρχεται κατευθείαν από τον Λαλιώτη, ο οποίος,για να καλύψει την κλίκα που κάνειεργατοπατερισμό στους μηχανικούς και για ναβοηθήσει τους μικρομεσαίους εργολάβους, δεν έχειεκδόσει ακόμα το πόρισμα για τις καταρρεύσειςτων κτιρίων από το σεισμό που είναι απαραίτητογια την πρόοδο της διαδικασίας! (Βήμα, 8/10/2000). Δηλαδή, δενφταίει η ταχύτητα της ποινικής διαδικασίας, αλλάτων αρμόδιων υπουργείων. Το ίδιο ισχύει και στηνερίπτωση του μοιραίου Φάλκον, όπου έπρεπε νασυσκοτισθεί η δολοφονία του Κρανιδιώτη.

Ο Ι. Μανωλεδάκης, καθηγητής τουΠοινικού Δικαίου, σχολίασε το νομοσχέδιοταθόπουλου λέγοντας ότι: “Οι φωνές για άμεσηκάθαρση παραμπέμπουν σε εποχές τυφλής εκδίκησηςκαι ανταποδοτικού μίσους”. “Η ουσιαστική απονομή τηςικαιοσύνης χρειάζεται ταχύτητα αλλά καιεγγυήσεις δίκαιης δίκης, η τήρηση των οποίωναπαιτεί κάποιο χρόνο”, επισημαίνει και οκαθηγητής Ποινικού Δικαίου Ν. Παρασκευόπουλος. ΟEφέτης Ευτ. Παλαιοκαστρίτης εκτιμά ότι δενικανοποιείται το αίτημα για γρήγορη τιμωρία τωνενόχων “όταν κάποιοι, για να αποσείσουν τιςευθύνες που τους αποδίδονται, υπόσχονται ότι όλατα προβλήματα θα τα λύσει η Δικαιοσύνη”(Ελευθεροτυπία, 5/10/2000).

 

Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΟΥ ΡΟΚΟΦΥΛΛΟΥ

Βεβαίως, ο Ροκόφυλλος δεν είχεκαταλάβει εξαρχής, και είναι αμφίβολο ανκατάλαβε και στη συνέχεια, ποια πολιτικάροβλήματα επέλεγε να λύσει ο Σημίτης μέσω τηςδικαιοσύνης και με ποιο τρόπο.

Θεώρησε λοιπόν ότι θα μπορούσε ναείναι δικηγόρος της πλοιοκτήτριας εταιρείας.Θεώρησε επίσης ότι σα στέλεχος ενός κόμματος πουείχε πριμοδοτήσει στην προηγούμενη φάση και επίυπουργίας Σουμάκη την ανάπτυξη της εταιρείας,δεν θα αντιμετώπιζε πολιτικό πρόβλημα. Σκέφτηκεακόμα ότι αφού τα στοιχεία που έρχονται στο φωςείναι στο μεγαλύτερό μέρος του συντριπτικά υπέρτης εταιρείας, το έργο του θα ήταν ακόμα πιοεύκολο.

Η λογική του Ροκόφυλλου κατέρρευσεμέσα σε λίγες ώρες όταν είχε να αντιμετωπίσει τηνργή του “προσωπικού του φίλου” ο οποίοςρησιμοποίησε όλες τις πιθανές απειλές, μέχρικαι τη διαγραφή του από το κόμμα (Βήμα, 8/10/2000)για να τον τραβήξει άρον, άρον έξω από τα γραφείατων MFD, όπου είχε πάει ανοιχτά μέρα μεσημέρι όπωςδήλωσε στα κανάλια, χωρίς να έχει να κρύψειτίποτα. Γιατί πίστευε ότι όλοι έχουν δικαίωμα σευπεράσπιση. Αλλά έκανε λάθος.

Ο Σημίτης τον αποδοκίμασε δημόσια, απότο βήμα της Κεντρικής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ: “Είναιαναφαίρετο δικαίωμα κάθε συντρόφου -είπε- ναασκεί το επάγγελμά του. Αλλά είναι αναφαίρετοδικαίωμα του ΠΑΣΟΚ να διαχωρίζει τη θέση του απότις επαγγελματικές επιλογές των στελεχών του”. Καιγια να μη μείνει καμία αμφιβολία για το τι εννοεί,ρόσθεσε: “Κανείς δεν είναι υποχρεωμένος ναενταχθεί στο ΠΑΣΟΚ. Όποιος όμως εντάσσεται,φείλει να συμπεριφέρεται με κοινωνικήυπευθυνότητα και ευαισθησία. Ιδίως όσοισυμμετέχουν ενεργά στην πολιτική ζωή πρέπει ναδίνουν το παράδειγμα. Δεν ταιριάζει,επικαλούμενοι επαγγελματικούς λόγους, να μηδίνουν βαρύνουσα σημασία στην ηθική ποιότητα τωνυποθέσεων που εξετάζουν ή αναλαμβάνουν. Αυτόισχύει για κάθε στέλεχος. Η συμπεριφορά μας δίνειμήνυμα. Να μην το ξεχνάμε” (Ελευθεροτυπία, 7/10/2000)

Μέσα στην πεντακομματική ομοφωνία, οκόφυλλος ήταν ο μόνος πολιτικός πουεπιχείρησε να σπάσει την απομόνωση των Μινωϊκώνκαι του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Γι’ αυτόλυσσασμένα τόσο ο Σημίτης, όσο και ο Σκανδαλίδηςδήλωσαν ότι αυτό ήταν “ανεπίτρεπτο”. Τοαποτέλεσμα ήταν ο Ροκόφυλλος να παραιτηθεί απότην υπεράσπιση των Μινωϊκών, αλλά και από τηνΚεντρική Επιτροπή του Κόμματος για λόγουςευθιξίας. Έτσι, ο Σημίτης κέρδισε μ’ ένα σμπάρο,δυο τρυγόνια.

 

Η ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ

Aπό τους είκοσι αξιωματικούς τουιμενικού που υπηρετούν στην Επιθεώρησημπορικών Πλοίων, οι οχτώ μετατέθηκαν, όπως καιδύο από τους περίπου πενήντα πολιτικούςυπαλλήλους, από τους οποίους ο ένας μάλιστα είχεεπιθεωρήσει το “Εξπρές Σάμινα”. Στον τελευταίοασκήθηκε και ποινική δίωξη! Tην ίδια ώρασυγκροτείται Ανεξάρτητη Επιτροπή Ελέγχου για τηδιερεύνηση επωνύμων καταγγελιών που θα αφορούν την εγκυρότητα τωνεπιθεωρήσεων στα πλοία όλων των τύπων.

H επιτροπή θα αποτελείται από δύοεισαγγελείς, έναν εμπειρογνώμονα που θα ορίζεταιαπό το Nαυτικό Eπιμελητήριο, έναν από το TεχνικόEπιμελητήριο Eλλάδος, έναν που θα ορίζει η ΠNΟ, καιτον αξιωματικό Γενικό Eπιθεωρητή του Λιμενικούώματος. Δηλαδή οι κνίτες κατάφεραν να βάλουνόδι, ενώ η παρουσία των εισαγγελέων θαδιευκολύνει τις επεμβάσεις τους.

Σε περίπτωση επιβεβαίωσης τωνεπωνύμων καταγγελιών, τα πορίσματα θαδιαβιβάζονται αυτομάτως στις εισαγγελικές αρχέςκαι στο YEN για την επιβολή πειθαρχικών καιδιοικητικών κυρώσεων.

Η εκκαθάριση έγινε μετά την επίσκεψητου ΥΕΝ Χρήστου Παπουτσή στον Σημίτη, ο οποίοςροφανώς άναψε το πράσινο φως των μεταθέσεωνροκειμένου να οικοδομήσει ένα νέο πιο φιλικότου μηχανισμό στην Επιθεώρηση Πλοίων (Ελευθεροτυπία,5/10/2000).

Έτσι ο Παπουτσής κάλεσε στο γραφείοτου τον αρχηγό του Λ.Σ. Ανδρέα Συρίγο, έναν απότους λίγους που τον υποστήριξαν σε όλη αυτή τηνυπόθεση, και του ανακοίνωσε την πρόθεσή του γιααπομάκρυνση των αξιωματικών. Στη “σκούπα”Παπουτσή αντίδρασαν οι ναυπηγοί μηχανικοί πουαρακτήρισαν όλους τους αξιωματικούς πουμετατέθηκαν “ικανούς, επιστημονικάκαταρτισμένους, έμπειρους και εργατικούς”.

Το σκάνδαλο σ’ αυτή την υπόθεση είναιότι οι εκκαθαρίσεις αυτές έγιναν χωρίς νακινηθεί καμία διοικητική ή πειθαρχικήδιαδικασία, χωρίς να έχουν το δικαίωμα οισυγκεκριμένοι αξιωματικοί να υπερασπίσουν τονεαυτό τους με μία ωμή πραξικοπηματική επέμβασηκαι με εντολή Σημίτη. Εφεξής οι επιθεωρητές θαρέπει αν παίρνουν τηλέφωνο τον Σημίτη ή τοανουσογιαννάκη για να δώσουν αξιοπλοϊα!

Ταυτόχρονα, δέχτηκε επίθεση και οελληνικός Nηογνώμωνας, σαν αρχή επιθεώρησης,ερίπου σαν οργανισμός τριτοκοσμικού κράτους,άνευ όρων πουλημένος στους εφοπλιστές. Στηνεπίθεση αυτή απάντησε με ανακοίνωση του ότι “αξιολογήθηκεαπό την Eυρ. Eνωση το ’96 στους 10 μεγαλύτερους τουκόσμου, επιτηρείται συνεχώς από την Kομισιόν, τοδε “Eξπρές Σάμινα” επιθεωρούνταν τακτικά -κατάτην 7μηνη ακινησία του συστηματικά-, επιθεωρήσειςυ ολοκληρώθηκαν επιτυχώς τον περασμένο Iούλιοσε δεξαμενισμό”.

Φαίνεται όμως ότι οι μόνοι ικανοί νακρίνουν το αξιόπλοο πρέπει να είναι η ΠΝΟ και οιεισαγγελείς κατ’ εντολήν Σημίτη.

 

Ο ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ ΒΓΑΖΕΙ ΠΛΟΙΑ ΕΚΤΟΣ ΓΡΑΜΜΗΣ

Ο Παπουτσής κάτω από την πίεση τουμετώπου έκανε μία πολύ εντυπωσιακή κίνησηαποκλεισμού της νησιώτικης Ελλάδας από τηνεπικοινωνία της με την ηπειρωτική, με εντολή τουνα τεθούν εκτός γραμμής εξήντα πέντε πλοία μέχρινα τοποθετηθούν τα συστήματα πυρασφάλειας καιυρανίχνευσης που πρόβλεπε ο σχετικόςκοινοτικός κανονισμός.

Οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκώνεταιρειών συμφώνησαν με τους επιπλέον όρουςασφαλείας, ωστόσο διαφωνούν με το χρόνο πουεπέλεξε το ΥΕΝ για να τους εφαρμόσει. Είναιγνωστό ότι τον Οκτώβριο οι εταιρείες, με τη λήξητης τουριστικής περιόδου, κάνουν τις ετήσιεςσυντηρήσεις των πλοίων τους, οπότε και θαγίνονταν οι σχετικές εργασίες, χωρίς υπουργικέςεπεμβάσεις.

Η λίστα Παπουτσή αποδείχτηκε μάλισταμία μεγαλειώδη μπλόφα αφού πολλά πλοία πουσυμπεριλαμβάνονταν σ’ αυτήν ήταν δεμένα απόκαιρό για τις συγκεκριμένες επισκευές. Ένα απόαυτά ήταν το πλοίο “Δημητρούλα” της G.A. Ferries: “Έχουμεδέσει από τις 6 Σεπτεμβρίου για την καθιερωμένηετήσια επιθεώρηση και όσα αναφέρει το ΥΕΝ έχουναπό καιρό γίνει στο πλοίο”, είπε ο πλοίαρχος,Ιωάννης Μαναλής (Ελευθεροτυπία, 8/10/2000). Απλά,βγήκαν από την εκτέλεση δρομολογίων και ταυπόλοιπα πλοία που είχαν απομείνει σεσυγκεκριμένες γραμμές για την εξυπηρέτηση τηςκίνησης του φθινοπώρου, με αποτέλεσμα νααποκοπούν τα νησιά, να δημιουργηθούν προβλήματαδιακίνησης εμπορικών προϊόντων, τροφίμων καιειδών πρώτης ανάγκης και να δοθεί άλλο ένατύπημα στον τουρισμό. Η μπλόφα Παπουτσή σε σχέσημε τον αριθμό που αναφέρθηκε στη “λίστα” ήτανσαφής πριμοδότηση στο ρωσόδουλο στρατόπεδο στηνεκστρατεία που έχει ξεκινήσει ενάντια στο“κερδοσκοπικό εγκληματικό κεφάλαιο”.

Έχουμε δηλαδή σ’ αυτή την περίπτωσημία πλήρη σύμπλευση του Παπουτσή με την πολιτικήτου σαμποτάζ.

 

ΤΟ “ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ” ΤΩΝ ΜΙΝΩΪΚΩΝ, ΤΑ“ΣΑΠΙΟΚΑΡΑΒΑ” ΚΑΙ Η ΠΙΘΑΝΗ ΛΥΣΗ ΚΟΚΚΑΛΗ

Ανάμεσα στα μέτρα του Παπουτσή ήτανκαι η κατάργηση του “μονοπωλίου” στην ακτοπλοΐασε συνδυασμό με την επιτάχυνση της άρσης τουκαμποτάζ.

Η κατάργηση του “μονοπωλίου”σημαίνει ότι δεν θα δοθούν άλλες άδειεςσκοπιμότητας στις Μινωϊκές και ότι αντίθετα θαευνοηθούν άλλες εταιρείες να βάλουν πλοία στιςγραμμές όπου ήταν κυρίαρχη αυτή η εταιρεία,δηλαδή οι Παναγόπουλος-Στρίντζης με τιςεπιχειρήσεις Αττικής, που είναι το μόνο ισχυρόκεφάλαιο που μπορεί να βάλει πολλά σύγχροναλοία στα δρομολόγια εσωτερικού αυτή τη στιγμή.σης, ότι θα επιχειρηθεί να ανακληθούν άδειεςσκοπιμότητας που έχουν πάρει οι Μινωϊκές μερόσχημα την ασφάλεια των πλοίων της Εξουσία, 3/10/2000).

Οι Μινωϊκές όμως έχουν επενδύσειτεράστια ποσά που προέρχονται κυρίως απότραπεζικά δάνεια για τα υπερσύγχρονα Χάϊσπιντ,ακριβώς γιατί είχαν πάρει εγγυήσεις ότι θαδιατηρήσουν μονοπωλιακά κάποιες γραμμές γιακάποιο διάστημα, ώστε να μπορέσουν να κάνουναπόσβεση. Με αυτά τα δεδομένα οι ρυθμίσειςΠαπουτσή θα οδηγήσουν σε οικονομική κατάρρευσητην εταιρεία.

Οι Μινωϊκές αναπτύχθηκαν μετά τηνεντολή Σουμάκη να δίνονται άδειες σκοπιμότηταςμόνο σε νεότευκτα πλοία και πλοία νεότερα των 10ρόνων. Τότε οι περισσότεροι πλοιοκτήτες, αν καιαραδοσιακοί, δυσκολεύονταν να ανανεώσουν τοστόλο τους αφού τα οικονομικά τους βρίσκονται σεάσχημη κατάσταση. Πιέζονταν από τις τράπεζες γιαεξόφληση των χρεών τους, τα οποία ανέρχονταν σεεκατοντάδες εκατομμύρια δραχμές, που είχανδιατεθεί για αγορά και μετασκευές παλαιώνλοίων. Ουσιαστικά οι Μινωϊκές που βρίσκονταν σεκαλή οικονομική κατάσταση άρπαξαν την ευκαιρίαγια να σχηματίσουν με τους υπόλοιπουςλοιοκτήτες μία κοινοπραξία και διέδωσαν στηναγορά ότι επιθυμούν να αγοράσουν πλοίαανεξαρτήτως ηλικίας. Πρώτος ο εφοπλιστής Γούτος,τον Σεπτέμβριο 1999 πουλάει τα πέντε πλοία του,μεταξύ αυτών και δύο νεότευκτα ταχύπλοα. Δύομήνες μετά, η θυγατρική των Μινωϊκών MFD αγοράζειέντε πλοία του Aγαπητού και δύο πλοία από τιςγραμμές Aργοσαρωνικού. Eπόμενοι εφοπλιστές πουωλούν τα πλοία τους στη MFD είναι οι Aγαπητός,Nομικός, Σταθάκης, Bεντούρης, Mουλόπουλος, Λεφάκηςκαι άλλοι μικρότεροι που διαθέτουν τις λεγόμενες“παντόφλες” του Σαρωνικού. Όπως λένε στην AκτήMιαούλη, όλοι οι πλοιοκτήτες που πούλησαν ταλοία τους στην MFD πήραν ένα ποσόν, αλλά τομεγαλύτερο μέρος του τιμήματος το έλαβαν σεμετοχές. Αυτό το σημείο είναι βασικό, γιατί σ’ αυτή τηνερίπτωση δεν καταπνίγεται ο ανταγωνισμός αφούρόκειται για συγκέντρωση των παραγωγικώνδυνάμεων που ήδη υπήρχαν (εκτός από τα Χάϊ Σπιντυ είναι προϊόν τελικά ακριβώς αυτής τηςσυγκέντρωσης).

Tελευταίος ο εφοπλιστής Aγούδημος, τοΦεβρουάριο του 2000 πουλάει το 46% της εταιρείας του,υ διαθέτει έξι πλοία, στην MFD, η οποία όμωςφαίνεται ότι έχει αγοράσει ολόκληρη τηνεταιρεία.

Στη διάρκεια του 1999 πραγματοποιείται ηγενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, οιι αποφασίζουν ομόφωνα την αύξηση τουμετοχικού κεφαλαίου κατά 12, 5 δισ. δραχμές. Στόχος,όπως υποστηρίζει η εταιρεία, είναι η ναυπήγηση πέντε νέων πλοίωντύπου καταμαράν, η αγορά των οποίων θαξεπερνούσε, σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια, τα 75, 5δισ. δραχμές. Λίγο αργότερα η MFD ανακοινώνει τηναυπήγηση άλλων τριών πλοίων νέας τεχνολογίας,με κόστος 27, 5 δισ. Tο ποσό, σύμφωνα με τον Π. Σφηνιάυ έδινε τις σχετικές ανακοινώσεις, θαροέρχονταν από ίδια κεφάλαια και απόδανειοδοτήσεις ελληνικών και ξένων τραπεζών.

Έτσι, τον Iούλιο του 2000 καταπλέουν καιδρομολογούνται φέρνοντας πραγματικά επανάστασηστην ακτοπλοΐα των Kυκλάδων, αφού αναπτύσσουνταχύτητα πάνω από 40 μίλια, τρία νεότευκτα “Xάιιντ”. Με λίγα λόγια, το μονοπώλιο των Μινωϊκών,είχε τη μορφή κοινοπραξίας και αναπτύχθηκε στηβάση του εκσυγχρονισμού και όχι στα σαπιοκάραβα.Άλλωστε γι’ αυτό δέχεται την επίθεση.

Μέχρι εδώ όπως, λέει και ο ίδιος ουμάκης σε συνεντεύξεις του στην Κυριακάτικηλευθεροτυπία, δεν υπάρχει πρόβλημα: “Αυτόυ έκαναν οι Μινωικές Γραμμές το έκαναν καιάλλες εταιρείες. Συγχωνεύτηκε ο κ. Παναγόπουλοςμε τον Στρίντζη, η ΑΝΕΚ πήρε τη ΔΑΝΕ, έχει μπει καιστη ΝΕΛ κ.λπ. Υπάρχει μια αλλαγή στο χάρτη τηςακτοπλοΐας. Για να απαντήσει κάποιος σε αυτό πουρωτάτε, θα πρέπει να πάμε στο 1996. Τότε υπήρχε έναςστόλος με μέσο όρο ηλικίας τα 27 έτη. Τι μπορούσελοιπόν να κάνει ένας υπουργός; Προκειμένου ναροχωρήσει σε ένα στόλο καινούργιο, ποιοτικάαναβαθμισμένο, ανταγωνιστικό, εν όψει μάλιστατης επερχόμενης κατάργησης του “καμποτάζ”,νωρίτερα από το 2004, θα έπρεπε να στρέψει τηνροσοχή του στην ανανέωση των πλοίων. Πολλοί όμωςμου έλεγαν, τιτα θέλουμε τα καινούργια πλοία; Aσε να βγάλουμε τοωμάκι μας”. Ήταν η λογική της απόκτησης πλοίων20ετίας και με μια μετασκευή να βγάλουν άλλα 15ρόνια. Κανείς δεν είχε τη διάθεση να πάειμπροστά. Έτσι, δεν είχα άλλη επιλογή από το ναμείνω σταθερός σ’ αυτά που είχα πει. Εγώ δενήμουν διατεθειμένος να δώσω άλλες άδειεςσκοπιμότητας ει μη μόνον στους ανθρώπουςεκείνους που θα έφερναν καινούργια πλοία. Στηνρεία κάποιοι είδαν ότι δεν μπορούσαν μόνοιτους να προχωρήσουν. Ή θα συγχωνευόντουσαν ή θασυμμετείχαν σε ένα διαφορετικό σχήμα. Το μόνολοιπόν που έκανα ήταν να δίνω άδειες σε όποιαεταιρεία μου έφερνε καινούργια πλοία”.

Αλλά αυτό που κρύβει ο Σουμάκης είναιότι υπήρχε ένα ακόμα πιο ισχυρό εφοπλιστικόκεφάλαιο, αυτό των Παναγόπουλου-Στρίντζη πουείχε δυνατότητα για πιο σύγχρονα πλοία και τοαποκλείστηκε συνειδητά από το ΠΑΣΟΚ πουρησιμοποίησε τους ανταγωνιστές του για να τοτυπήσει. Τότε κανένας από το σοσιαλφασιστικόμέτωπο δεν αντιδρούσε, δεν υπήρχε σκάνδαλο σταραδιόφωνα και στα κανάλια.

Τώρα που αυτοί οι ανταγωνιστές έχουνισχυροποιηθεί επιχειρείται το αντίθετο με τονΠαπουτσή: Να χτυπηθούν οι Μινωϊκές σε συμμαχία μετους Παναγόπουλο - Στρίντζη. Η απάντηση τουΠαπουτσή στο μονοπώλιο ήταν δηλωτική προθέσεων.ε έναν καταιγισμό 21 αδειών εκτάκτων δρομολογίωνέσπασε το μονοπώλιο της MFD στον Αργοσαρωνικό,έδωσε αρκετά δρομολόγια στην ΑΝΕΚ, ενώταυτόχρονα έβαλε τον Στρίντζη στις γραμμές τηςΚρήτης με ένα δρομολόγιο Κέρκυρα - Ηγουμενίτσα -Πάτρα-Ηράκλειο.

Ο Στρίντζης επιθυμούσε πάντα τηνροώθηση της άρσης του καμποτάζ γιατίτεχνολογικά μπορούσε να ανταγωνιστεί ταευρωπαϊκά πλοία, σε αντίθεση με τους υπόλοιπουςυ ζητούσαν χρόνο προσαρμογής στο νέο καθεστώς.

Για να προσεταιριστεί τώρα δα τοντρίντζη, αφού τόσο πολύ πριν τον χτύπησε, και ναδώσει άλλο ένα χτύπημα στις Μινωϊκές, ο Σημίτηςέδωσε το πράσινο φως στον Παπουτσή ναανακοινώσει την επιτάχυνση της άρσης τουκαμποτάζ. Πιθανά το ρωσόδουλο μέτωπο να θέλει να τσακίσει τονελληνικό εφοπλισμό πριν από την άρση τουκαμποτάζ, ώστε να μην μπορέσει αυτός νααναπτυχθεί μέσα από τη συνεργασία του μεευρωπαϊκές εταιρείες. Δεν είναι τυχαίο ότι μέσωτου Αλαβάνου προωθείται η όσο το δυνατόνμεγαλύτερη δυσφήμηση της ελληνικής ακτοπλοΐαςστους Ευρωπαίους που δεν έχει λόγους να μηρησιμοποιήσει αυτή την ευκαιρία για να χτυπήσειτους έλληνες ανταγωνιστές τους.

Όταν πια το ρωσόδουλο μέτωπο καταφέρεινα εξαρτήσει τελείως τον εφοπλισμό μέσα από τουςμηχανισμούς ελέγχου με τα πληρώματα, τονλιτικό εκβιασμό των επιθεωρητών, τη συμμετοχήτων κνιτών στις επιθεωρήσεις, την εισαγγελικήτρομοκρατία, τη διαμόρφωση της κοινής γνώμηςενάντια στους “σκυλοπνίχτες”, τότε ακόμα κι ανμείνει μόνος του ο Στρίντζης πως θα μπορέσει νασταθεί;

Αυτά τα παιχνίδια τα έχει παίξειλλές φορές το ΠΑΣΟΚ σαν εξουσία, και βέβαια εδώείναι σημαντικός ο ρόλος της συνολικής παρακμήςτης αστικής τάξης που μπροστά στα άμεσασυμφέροντα της δεν μπορεί να διακρίνει τηνλιτική του σαμποτάζ. Με μαθηματική ακρίβεια αναυτή η πολιτική δεν εμποδιστεί δεν θα αφήσειτίποτα όρθιο πίσω της.

Με το σοσιαλφασιστικό μέτωπο έχεισυμπλεύσει ο Μάνος. Πρόσθεσε κι αυτός τα πυρά τουεναντίον του μονοπωλίου των Μινωϊκών πουεριόρισε τον ελεύθερο ανταγωνισμό.

 

Το επιχείρημα του ελεύθερουανταγωνισμού όπως χρησιμοποιείται ενάντια στιςινωϊκές δυναμώνει πολύ τις υπόνοιες πουεκφράσαμε στην αφίσα μας ότι μπορεί το βαθύτερορώσικο σχέδιο να είναι λίγο πριν πεθάνουν οιινωϊκές να τις αγοράσει ο ήδη μειοψηφικόςμέτοχος τους Κόκκαλη. Ο τελευταίος κάλεσεξαφνικά τον Μάνο στις εγκαταστάσεις της Ιντρακόμστην Παιανία, αμέσως μετά τις δηλώσεις του πουροαναφέραμε. Αυτό το ενδεχόμενο δένει πολύ με τογενικό βρώμικο παιχνίδι του Σημίτη να δώσει όλοτον Πειραιά, τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τμήματου ΟΛΠ στον Κόκκαλη.

 

Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ

Δεκαοχτώ ακτοπλοϊκές εταιρείεςαποφάσισαν να “δέσουν” τα πλοία τους στις 27κτωβρίου και σε ανακοίνωσή τους πουδημοσιεύτηκε στον ημερήσιο Τύπο αναφέρουν ότι ηελληνική ακτοπλοΐα υφίσταται διασυρμό, καθώς “αποθαρρύνονταιι νέες επενδύσεις και παρεμποδίζεται οεκσυγχρονισμός και η ανανέωση του επιβατηγούακτοπλοϊκού στόλου”. Οι εφοπλιστές ζητούν τηνκατάργηση του ορίου ηλικίας απόσυρσης που οΠαπουτσής μείωσε από 35 σε 30 χρόνια,επισημαίνοντας σωστά ότι η Ελλάδα είναι η μόνηώρα που εφαρμόζει αυτό το μέτρο, ενώ σε γραμμέςτης Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης εκτελούν δρομολόγια 103λοία με ηλικία άνω των 27 ετών, εκ των οποίων τα 22είναι άνω των 35 ετών. Σημειώνουν μάλιστα ότι στηγραμμή Νάπολη-Κάπρι εκτελεί δρομολόγια πλοίολικίας 64 ετών. Επίσης στην ανακοίνωση τους οιεταιρείες καταλογίζουν ευθύνες στην πολιτείακαι σε όλες τις ελληνικές πολιτικές παρατάξειςκαι τα ΜΜΕ.

Οι εταιρείες που υπογράφουν τηνανακοίνωση είναι οι: ΑΝΕ Ζακύνθου, ΑΝΕΚ, ΑΝΕότου, G.A. Ferries, Γούτος Lines, ΔΑΝΕ, ΖΥΓΟΣ, ΣΤΑΡ ΝΞ,Θαλάσσιες Ταχυμεταφορές, Κάρυστος ΝΕ,Κυριακούλης Ναυτιλιακή ΑΕ, ΛΑΝΕ, Αφοί Μηνιώτη,ινωικές Γραμμές, Minoan Flying Dolphins, ΝΕΛ, ΣΑΟΣ, Σκύρος ΝΕ καιΤυρογαλάς. Εντυπωσιακά απών από το μέτωπο τωνδεκαοχτώ ο Στρίντζης που έχει πιστέψει ότι ήρθε ηώρα να “πάρει την εκδίκησή του”.

Πρόκειται για μία θετική προς το παρόνσυσπείρωση του ακτοπλοϊκού κεφαλαίου, πουαρατηρείται για πρώτη φορά, ενάντια στουςσοσιαλφασίστες.

Ο Παπουτσής πέρασε στην αντεπίθεση καιδήλωσε ότι τα πλοία δεν θα είναι δεμένα σταλιμάνια στις 27 Οκτωβρίου και ότι θα εφαρμοστούνι νόμοι. Χαρακτήρισε “προκλητική” τηνανακοίνωση των δεκαοκτώ ακτοπλοϊκών εταιρειώνκαι ανακοίνωσε ότι την επομένη εβδομάδα θαεξεταστούν όλες οι αιτήσεις αδειών σκοπιμότηταςυ εκκρεμούν. Αυτές οι άδειες σκοπιμότηταςέχουν ζητηθεί από τον Στρίντζη τον οποίο οΠαπουτσής αντάμειψε για τη στάση του.

Το μέτωπο των 18 όμως είναι ισχυρό και οτρίντζης που φοβήθηκε το ενδεχόμενο νααπομονωθεί για να μείνει με μοναδικό σύμμαχο μίακυβέρνηση που στο παρελθόν τον έχει πουλήσει, μεδηλώσεις του απολογήθηκε για την “αποστασία”του και την απέδωσε στον προηγούμενο αποκλεισμότου από τις γραμμές του Αιγαίου και της Κρήτης.

Ουσιαστικά όλο το ζήτημα κρίνεται στοκατά πόσο θα μπορέσει το ρωσόδουλο μέτωπο ναάρει ένα μέρος του εφοπλισμού μαζί τους για νατυπήσουν το άλλο, γιατί έχει αποδειχτεί ότι ότανδεν έχουν στηρίγματα στο στρατόπεδο του εχθρούτους γενικά έχουν ήττες.

ΟΙ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑΠΟΔΙΣΤΟΥΝ

Όταν το αντιδραστικό μέτωπο χτυπάειτην ακτοπλοΐα, χτυπάει έναν υγιή κλάδο τηςικονομίας όπου απασχολούνται εκατοντάδεςναυτικοί, αλλά και μία ζωτική δύναμη για τηνανάπτυξη του τουρισμού και του εμπορίου πουμπορεί να σταθεί ανταγωνιστικά στην Ευρώπη καιαγκόσμια. Είναι της ίδιας κλίμακας καταστροφικήεπιχείρηση όπως και το γκρέμισμα τωνεργοστασίων. Η ισοπέδωση όλων των αναπτυξιακώναραγόντων αυτής της χώρας, δεν θα αφήσει άλληεπιλογή στο λαό από το να ακολουθήσει τουςρωσόδουλους σαμποταριστές σε αιματηρέςεριπέτειες στην Ευρώπη και στα Βαλκάνια. Ήδηαφιονίζουν το λαό με τα μετάλλια, ενώ πρόσφαταείμαστε όλοι μάρτυρες του κανιβαλισμού τουελληνικού έθνους απέναντι στην εθνικήδοσφαιρική ομάδα που “κουρέλιασε” τη χώρα,όταν έχασε τη μάχη από τους “κατώτερους” και“δούλους των Ελλήνων” Αλβανούς. Η αντίσταση σεαυτή την κατρακύλα είναι δημοκρατικό καθήκον.

Μιά αλλιώτικη καταγγελία

Σε μία επιστολή ενός συνταξιούχουναυτικού, του Ανδρέα Μιαούλη, που δημοσιεύτηκεστην Ελευθεροτυπία (3/10), καταγγέλλεται ότι οιδιεφθαρμένοι εργατοπατέρες των ναυτεργατικώνσυνδικάτων έχουν εξαπολύσει επίθεση ενάντιαστην άρση του καμποτάζ όχι για να προστατεύσουντα συμφέροντα των ελλήνων ναυτεργατών, αλλά γιανα προστατεύσουν αποκλειστικά τα δικά τουςσυμφέροντα. Αναφέρει ότι οι συνδικαλιστές έχουνδημιουργήσει μία κάστα προστατευόμενων ναυτικώνι οποίοι αποκλείουν τους υπόλοιπους από μίαέση εργασίας στα πλοία της γραμμής, αφού“μονιμοποιούνται” στις θέσεις πουκαταλαμβάνουν, ανεξάρτητα από τις ικανότητεςτους ή την ευσυνειδησία τους. Αυτή η προνομιακήμεταχείριση είναι που έχει οδηγήσει στην ανεργίαένα μεγάλο ποσοστό ναυτικών: <<Με το καμποτάζεξασφαλίζονται θέσεις -ΜΟΝΙΜΗΣ! -εργασίας σ’εκείνους τους πολύ συγκεκριμένους “ναυτικούς”της ακτοπλοΐας, οι οποίοι με τη σειρά τους και σε…αναγνώριση των καλών υπηρεσιών που τουςαρέχουν, (ανεχόμενες -σ.σ. εννοεί τιςδιοικήσεις των σωματείων- όχι μόνο την πολυετήαραμονή τους στα ακτοπλοϊκά, αλλά και τηνανακύκλωση των ίδιων ανθρώπων σε αυτή τηνκατηγορία πλοίων, τη στιγμή που οι υπόλοιποιναυτικοί ψάχνουν με το φανάρι για δουλειά),στηρίζουν με τα κουκιά τους τις διοικήσεις τωνκλαδικών ναυτεργατικών σωματείων, αλλά καιβεβαίως αυτής της ίδιας της περιλάλητης ΠΝΟ! Καιυπό το φως των όσων ισχυρίζομαι πιο πάνω, κανείςμπορεί εύκολα να καταλάβει γιατί δημιουργούνταιτόσα πολλά ερωτηματικά όσον αφορά τηνεπαγγελματική επάρκεια και τη ναυτοσύνη τωνληρωμάτων που επανδρώνουν τα πλοία τηςακτοπλοΐας μας>>.

Να, λοιπόν πως ένας απλός ναυτικός μετον πιο απλό τρόπο περιγράφει τις εγκληματικέςευθύνες των συνδικαλιστών του ψευτοΚΚΕ και τουγια την ανευθυνότητα και την ανετοιμότητατου πληρώματος του πλοίου “Σάμινα” που οδήγησανστο θάνατο δεκάδων αθώων ανθρώπων. Το καθεστώςτου “μόνιμου εγκάθετου”, όπως έχει αποδειχθείερίτρανα στο δημόσιο, είναι βασικός παράγονταςδιαφθοράς.

 

Η αφίσσα που κόλλησε η ΟΑΚΚΕ στηνΑθήνα και τον Πειραιά

 

ΣΑΜΙΝΑ:

ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΦΤΑΙΕΙ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΚΑΙ ΟΧΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ

To “Σάμινα” βούλιαξε χωρίς αμφιβολίαεπειδή το ανώτατο πλήρωμά του το έριξε σε έναβράχο. Όμως ξαφνικά όλη η αντιπολίτευση, ταναυτεργικά συνδικάτα, ο ίδιος ο Σημίτης με πίεσηστον εισαγγελέα του Άρειου Πάγου, καθώς και όλατα ΜΜΕ, άρχισαν να ρίχνουν το βάρος στηναλαιότητα του πλοίου και να αναζητούν εναγώνιαμια μηχανική βλάβη.

 

Η αιτία είναι η εξής:

Το δίδυμο ψευτοΚΚΕ-ΣΥΝ, ο διπρόσωποςμίτης που είναι ο άνθρωπος τους στην ηγεσία τουΠΑΣΟΚ (όχι τυχαία διώχνει κάθε υπουργό πουγίνεται στόχος του ψευτοΚΚΕ) και ο Καραμανλής(σύμμαχος πάντα του ψευτοΚΚΕ) είναι ορκισμένοιεχθροί της βιομηχανίας και της ανάπτυξης στηνλλάδα. Αυτό επειδή είναι προσανατολισμένοι στηρώσικη υπερδύναμη, παρόλο που οι περισσότεροιαπό αυτούς παριστάνουν τους ευρωπαίους. Αυτοίσαμποτάρουν και την ανάπτυξη ενός σύγχρονου καιισχυρού ακτοπλοϊκού κεφάλαιου. Γι’ αυτό την ώραακριβώς που ένα τέτοιο κεφάλαιο που πρόκυψε απότην ενοποίηση των μικρών άρχισε να τοποθετεί καινα παραγγέλνει υπερσύγχρονα πλοία στις γραμμές,αυτοί ανακάλυψαν ξαφνικά τα όντως υπέργηρα πλοίατου, τα οποία όμως δεν τους ενοχλούσαν καθόλουόταν ήταν στα χέρια των μικρών και γιαυτό ακόμαιο αφερέγγυων πλοιοκτητών.

Ο εφοπλισμός πραγματικά, όπως κάθεκεφάλαιο δεν νοιάζεται για την ασφάλεια τωνανθρώπων παρά μόνο όσο αυτό έχει επίπτωση στακέρδη του, όμως αυτοί που χτυπάνε τώρα τουςλοιοκτήτες του “Σάμινα” θα έπρεπε να τουςκατηγορούν στην συγκεκριμμένη περίπτωση κύριαγια την ανευθυνότητα, την έλλειψη εκπαίδευσηςκαι ετοιμότητας του πληρώματος. Όμως δεν τοκάνουν αυτό. Γιατί το βασικό εργαλείο που έχουντα παραπάνω κόμματα για να επιβάλουν τον έλεγχότους στην ακτοπλοία είναι τα ναυτεργατικάσυνδικάτα, που τα ηγεμονεύουν ψευτοΚΚΕ και ΣΥΝ.

Αυτά ζητάνε πάντα ένα πράγμα, νασυμμετέχουν σαν κράτος στον έλεγχο της ασφάλειαςτων πλοίων. Στην επισκευαστική βάση τουΠεράματος που το πέτυχαν αυτό ελέγχουν τηνεργοδοσία ως εξής: αφήνουν ανενόχλητους όσουςεργοδότες είναι μαζί τους και κυνηγάνε όσους δενείναι. Για να έχουν όμως ισχύ αυτά τα συνδικάταρέπει να εμφανίζονται σαν προστάτες τωνληρωμάτων. Γι’ αυτό θεωρούν δευτερεύον ζήτηματην πλοήγηση του πλοίου, αθωώνουν ουσιαστικάτους πλοιάρχους και επικαλούνται μια ανύπαρκτημηχανική βλάβη για να έχουν επιχειρήματα στονέλεγχο που επιδιώκουν. Γι’ αυτό δεν δίνουνσημασία στο ναυάγιο του “Ζευς”, επειδή και αυτόεπίσης είναι κύρια ευθύνη του καπετάνιου ενώ δενανήκει σε μονοπώλιο. Αυτός είναι και ο λόγος που ηέριξε δίπλα στον υποπλοίαρχο τον βουλευτή τηςαντούβαλο για να αλλάξει την αρχική τουκατάθεση και να μιλήσει για μηχανική βλάβη, ενώόλοι μαζί οργανώνουν κίνημα του συνδικάτου τωνλοιάρχων ουσιαστικά υπέρ των κατηγορουμένων.

 

Όλα αυτά τα δημαγωγικά κόμματα και τασυνδικάτα τους θέλουν την ακτοπλοία στα χέριαδικών τους κρατικών παρασίτων και βδελλών σαντον Κόκκαλη. Ήδη ο Κόκκαλης είναι μειοψηφικόςεταίρος στις Μινωϊκές. Αν αυτές απειληθούν μερεοωκοπία μπορεί να τον κάνουν και πλειοψηφικό.Άλλωστε η κλίκα Σημίτη δυνάμωσε αρχικά τιςινωικές για να εμποδίσει την είσοδο στο Αιγαίοτου πιο σύγχρονου ακτοπλοϊκού κεφαλαίου εκείνουτων “Επ.Αττ” (Surerfast). Τώρα πιάνεται από το ναυάγιογια να χτυπήσει και τις Μινωικές.

Ότι και να συμβεί πάντως αυτή τη στιγμήδεν δέχονται επίθεση οι εφοπλιστές εκ μέρους τουλαού, αλλά η ακτοπλοία από την πλευρά του πιοσάπιου και εγκληματικού πολιτικού καιγραφειοκρατικού καθεστώτος και του αντίστοιχουκεφάλαιου οι οποίοι όπως πάντα αξιοποιούν τοναντιδραστικό μικροαστικό αντικαπιταλισμό .