ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ:ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΓΡΑΦΗ-ΚΑΜΙΑΤΑΥΤΙΣΗ ΕΘΝΟΥΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Στην Ελλάδα του 2000 ξέσπασε κοινωνικός καιλιτικός πόλεμος για να θεσπισθεί (πράγμα τοδεν έχει γίνει ακόμα) ένα σημαντικό μέτροδιαχωρισμού της εκκλησίας από το κράτος, πουείναι να καταργηθεί το μοναδικό στην Ευρώπηφαινόμενο της αναγραφής του θρησκεύματος στιςταυτότητες.

 

Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΦΑΙΟΚΟΚΚΙΝΟΙ

Ο πόλεμος αυτός έχει τις ρίζες του σεαυτό που εκφράζει η ένδειξη “Χριστιανόςρθόδοξος”, δηλαδή στην ταυτότητα του έλληναλίτη. Πρόκειται για μία ιδεοληψία που ξεπερνάτο τυπικό ζήτημα της μορφής της ταυτότητας. Είναισυμβολισμός της ταύτισης έθνους-θρησκείας, ηελληνορθοδοξία, ο πυρήνας της ανωτερότητας τουελληνικού έθνους από τα ευρωπαϊκά έθνη, ηιδεολογική βάση της σημερινής συμμαχίας με τηνεοτσαρική Ρωσία, ο ιδεολογικός μοχλός τωνφαιοκόκκινων και το λάβαρο του χιερότερουσοβινισμού.

 

“Η Ορθοδοξία διώκεται στη Δύση”, δήλωσεφαιοκόκκινος Ζουράρις στην εκπομπή τουΤριανταφυλλόπουλου στον ALPHA, όταν κλήθηκε νατοποθετηθεί στο ζήτημα της αναγραφής ή όχι. Καιόταν εκπρόσωπος της Καθολικής Εκκλησίας τονρώτησε πως τολμά να ισχυρίζεται ένα τέτοιο ψέμμα,αφού οι ορθόδοξες κοινότητες στην Ευρώπη έχουνλήρη δικαιώματα απάντησε: “Ήταν η Δύση πουεπιχείρησε να εξοντώσει τους ορθόδοξουςέρβους”.

Η ελληνορθοδοξία σαν τέτοια δεντηκε στον ιδεολογικό πυρήνα της μέσα απόσυζήτηση για τις ταυτότητες. Αντίθετα τοσοσιαλφασιστικό μέτωπο φρόντισε να τηδιατηρήσει μακριά από τη λαίλαπα. Στόχος τωνφαιοκόκκινων σε αυτή τη φάση ήταν να μπουνεριορισμοί στην Εκκλησία σα σοβινιστικό ρεύμαστο σύνολό της. Μέσο για την επίτευξη του οφιλοευρωπαίος, μη κοινοβουλευτικός, και απ’ όσογνωρίζουμε, ξένος προς τις πολιτικές συνωμοσίες,δημοκράτης Σταθόπουλος. Με τον Σταθόπουλο καιτον Δαφέρμο εκφράτηκε μία συμμαχία ρωσόδουλων -φιλοευρωπαίων που από την πλευρά της ευρωπαϊκήςτάσης έχει δημοκρατικό και προοδευτικόαρακτήρα με στόχο το χτύπημα του μεσαιωνισμούκαι της καθυστέρησης.

Από την πλευρά των ρωσόδουλων όμως,ρόκειται για μία εκκαθάριση στην Εκκλησία, ήμάλλον για ένα ξεκαθάρισμα των σχέσεων τουρωσόφιλου τμήματος του κρατικού μηχανισμού μετην Εκκλησία. Η σοβινιστική Εκκλησία γιααράδειγμα, δεν μπορεί εύκολα να παρακολουθήσειτην εποχή της ύφεσης στην εξωτερική πολιτική του. Παπανδρέου. Οι εκλογές του Απρίλη ανέδειξανγια πρώτη φορά στην εξουσία κυβέρνηση πουγεμονεύεται σε τέτοιο βαθμό από το ρωσόδουλομέτωπο. Στο δεσμό της με το κράτος, η Εκκλησίαδιεκδικούσε αυτόνομη πολιτική έκφραση καιρωτοκαθεδρία, τάση που εκφράστηκε ιδιαίτερατελευταία με τον Χριστόδουλο. Αλλά το ρωσόδουλομέτωπο δεν θα επιτρέψει στους σοβινιστές νακαταστρέψουν την πολιτική του. Έπρεπε τώρα ναξαναπροσδιοριστεί αυτός ο δεσμός εκκλησίας-κράτους εκεί που τον ήθελαν οι σοσιαλφασίστες,δηλαδή με την Εκκλησία όργανο της πολιτικής τους,υποχείριο της ηγεμονικής κλίκαςμίτη-Λαλιώτη-Γ. Παπανδρέου, και όχι τοαντίστροφο. Η αφαίρεση της εκκλησιαστικήςκρατικής εξουσίας που συμβολίζεται στιςταυτότητες ήταν ένα χτύπημα σ’ αυτή τηνκατεύθυνση. Το σχέδιο είναι να καταργηθούν όλοιι μηχανισμοί εξάρτησης της ρωσόδουλης εξουσίαςαπό τη σοβινιστική Εκκλησία όπως είναι ορησκευτικός όρκος και οι θρησκευτικέςταυτότητες. Θα παραμείνουν ακέραιοι όμως όλοι οιμηχανισμοί εξάρτησης της Εκκλησίας όπως ηρηματοδότηση των παπάδων.

Ταυτόχρονα όμως η Ορθοδοξία πρέπει νααραμείνει ιδεολογικά πανίσχυρη σα συνεκτικόςδεσμός του “ορθόδοξου τόξου”. Γι’ αυτό οιρωσόδουλοι δε θέλουν σε καμία περίπτωση ναεμφανίσουν μία ανοιχτή ρήξη με τους Ορθόδοξους.ι’ αυτό η κυβέρνηση παγώνει τώρα το θέμα τηςκατάργησης της αναγραφής του θρησκεύματος, μέχρινα καθησυχάσει τους παπάδες, και να τους δώσειτις απαραίτητες εγγυήσεις, ενώ ταυτόχρονα θαδείξει την Ευρώπη σαν τον κύριο υπέυθυνο τηςκρίσης σχέσεων κράτους - εκκλησίας. Οριστόδουλος δέχεται διαρκώς προσκλήσεις από ταστελέχη της κυβέρνησης που βρίσκονται πολιτικάστην κλίκα Σημίτη-Λαλιώτη, όπως ο Ευθυμίου και ορυσοχοϊδης που δεν κάνουν τίποτα άλλο από το νατον καθησυχάζουν. Αυτοί τώρα του λένε διαρκώς ότιρέπει να υποχωρήσει και να το αφήσει αυτό ναεράσει και μετά “πάλι φίλοι είμαστε”, ήάχνουν για μία ενδιάμεση φόρμουλα.

Οι φαιοκόκκινοι, και κυρίως τοευτοΚΚΕ ισχυρίζονται ότι το θέμα πρέκυψε τώραγιατί η πίεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν μεγάληγια μία εναία μορφή στις ευρωπαϊκές ταυτότητες.Πραγματικά έχει ακσηθεί πίεση από την Ευρώπη ήδηαπό το 1997 οπότε η Βουλή κύρωσε ένα ευρωπαϊκόήφιμα χωρίς όμως να το εφαρμόσει. Είναι επίσηςαλήθεια ότι πουθενά στην Ευρώπη δεν αναγράφεταιστις ταυτότητες το θρήσκευμα. Αναγράφεται σεεπιμέρους διοικητικά χαρτιά για καθαράτεχνοκρατικούς λόγους. Όμως αν αυτοί υπέκυπταν ήσχεδίαζαν να υποκύψουν σε μία πίεση της Ευρώπηςα μπορούσαν να είχαν ετοιμάσει το έδαφος για τηναλλαγή και να αποφύγουν αυτή την έκρηξη γιατί ηυρώπη ποτέ δεν είπε “αύριο πρέπει να έχετενέες ταυτότητες”.

Αυτός είναι ο λόγος που επικεφαλήςτέθηκς μία τεχνοκρατική επιτροπή που γεννήθηκεαπό τη συνθήκη Σένγκεν, δηλαδή από την Ευρώπη. Ηκυβέρνηση μέχρι στιγμής έχει δηλώσει μόνο ότιυπάρχει ένα πόρισμα της Αρχής αυτής που “θαεξεταστεί”. Η κυβέρνηση δηλαδή δεν έχει πάρειέση, έχει υπερασπιστεί μόνο την εξουσία τουυπουργού και της αρχής υπό τον υπουργό να πάρειέση γι’ αυτό το ζήτημα. Αυτοί είναι πουφαίνονται στα μάτια της Εκκλησίας ότι διέπραξαντο “έγκλημα”. Τονίζεται μάλιστα ότι η απόφασητης Αρχής είναι δεσμευτική για το κράτος. Στονλαό έφθασε το μήνυμα ότι διαγράφεται η πίστη τουαπό τα υποχείρια της Ευρώπης. Εκεί που ήτανέλληνας ορθόδοξος με “δόξα και τιμή”, τώραγίνεται ένας Ευρωπαίος τάχα χωρίς θρησκεία,δηλαδή χωρίς εθνική ταυτότητα αφού αυτά τα δύοείναι συνυφασμένα σύμφωνα με την κυρίαρχη χρόνιατώρα αντιδραστική ιδεολογία. Ο Σατανάς τονεριμένει τάχα πίσω από την πόρτα να του χαράξειτο 666. Οι παραδόσεις χάνονται. Και μετά του λένεότι δεν θα αναγράφεται και το όνομα του συζύγου,το επάγγελμα, δεν θα υπάρχει δακτυλικόαποτύπωμα… Και μετά πως θα βρίσκουν τουςεγκληματίες; Ή όπως είπε ο Καρατζαφέρης σε μιαεκπομπή του, αν υποθέσουμε ότι κάποιος έρθει καιζητήσει την κόρη του σε γάμο, πως θα ξέρει τιμέρος του λόγου θα είναι αυτός, αφού η ταυτότητάτου δεν θα λέει τίποτα; (!!!) Τέτοιο μεταφυσικόαραλήρημα!

Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν από έναρόνο, όλοι οι όψιμοι σημερινοί υπερασπιστές τηςανεξιθρησκίας, αρνήθηκαν να συμπεριλάβουν στηναναθεώρηση του Συντάγματος την απάλειψη τηςεπικρατούσας θρησκείας. Μόνο ο ΣΥΝ ψήφισε αυτήτην πρόταση για λόγους “βιτρίνας”, χωρίς νακάνει καμία απολύτως κίνηση για να υπερασπίσειαυτή την υποτιθέμενη “θέση αρχής”. ΤοευτοΚΚΕ δήλωσε μεν το διαχωρισμό σα θέση αρχής,αλλά υποστήριξε ότι κάτι τέτοιο θα σήμαινε“διάσπαση του λαού”, που δεν θα μπορούσε πλέοννα δίνει “ενωμένος” την πάλη για τα δικαιώματάτου, γι’ αυτό δεν έπρεπε να γίνει. Πότε θα είναιέτοιμος ο λαός, αυτό δεν το διευκρίνισε κανέναστέλεχος του ψευτοΚΚΕ.

Τώρα βάλθηκαν όλοι με πάθος νααλλάξουν τις ταυτότητες. Καμία υποχώρηση λέει οΚωνσταντόπουλος. Δεν ενοχλήθηκαν από τονροαιρετικό χαρακτήρα του πολιτικού γάμου πουτον έκανε περιθωριακό φαινόμενο στηνελληνορθόδοξη κοινωνία, από την καθημερινήροσευχή και την κατήχηση με το μάθημα τωνΘρησκευτικών στα σχολεία, από την ανάρτησηεικόνων σε κρατικούς χώρους, από τηρηματοδότηση της εκκλησίας από το κράτος, από τακηρύγματα Χριστόδουλου περί άρρηκτων θεσμώνελληνισμού και Ορθοδοξίας του Χριστόδουλου, τουικτύου 21, του Ζουράρι και της Κανέλλη, από ταμέσα δηλαδή επιβολής της Ορθοδοξίας σαν κρατικήκαι κοινωνική ιδεολογία. Δεν έκαναν κίνημαενάντια στο κυνήγι των Ιεχωβάδων από τουςρθόδοξους στην Κασάνδρα της Χαλκιδικής. Δενέστειλαν τις τοπικές οργανώσεις τους ναροασπίσουν το δικαίωμα των “αλλοθρήσκων” ναανεγείρουν ναό όταν οι ορθόδοξοι έστηνανδοφράγματα.

Οι ρωσόδουλοι απαιτούν τώρα όλο τοελληνορθόδοξο ιδεολογικό καθεστώς να παραμείνειόπως έχει γιατί το χρειάζονται σα σύνδεσμο μετους “ορθόδοξους αδελφούς” Ρώσους, Σέρβους καιλοιπούς συνοδοιπόρους, αλλά να διαγραφεί μίαένδειξη που αναγράφει: “Χριστιανόςρθόδοξος”, γιατί πρέπει η Εκκλησία νακαταλάβει ότι την κυριαρχία στην ελληνορθοδοξίατην έχουν οι κρατικοί μηχανισμοί, οι κομματικοίμηχανισμοί που περνάνε τώρα στα χέρια της Ρωσίας,και όχι οι μηχανισμοί του Χριστόδουλου, ή τουΚαλλίνικου, ή οποιουδήποτε άλλου εκκλησιαστικούάρχοντα. Το σοσιαλφασιστικό μέτωπο θέλει τησοβινιστική εκκλησία δεμένη με το κράτος, αλλά μεόρους υποταγής ώστε να μπορεί ναρησιμοποιηθεί για την εφαρμογή τηςαντιδραστικής ρωσόδουλης εξωτερικής πολιτικής.

Γράφει ο Κουβέλης, κοινοβουλευτικόςεκπρόσωπος του ΣΥΝ, στην Αυγή, 13/5: “Η αριστερά δεναντιστρατεύεται την Εκκλησία. Τα στερεότυπα πουήθελαν την αριστερά να περιφρονεί ή και νααντιστρατεύεται την Εκκλησία δεν μας αφορούν”.

Τα σχέδια αυτά του σοσιαλφασιστικούμετώπου έχουν προκαλέσει κραδασμούς και μέσαστην Εκκλησία όπου γίνεται απόπειρα ναεξουδετερωθεί η ακραία σοβινιστική γραμμήΚαλλίνικου, να υποταχθεί ο “κεντρώος”ριστόδουλος, και να κερδηθεί η σχετικάροοδευτική τάση όπως ο Χρυσόστομος Ζακύνθου.

 

ΝΑ ΠΑΛΕΨΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΡΙΒΗ ΤΗΣΗΝΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Η Εκκλησία αντιτείνει στο δημοκρατικόδικαίωμα της μη αναγραφής την προαιρετικήαναγραφή. Αυτή είναι μία αναδίπλωση πουφείλεται αφενός στη σφοδρή επίθεση που δέχτηκεαπό την κυβέρνηση και τα κόμματα (πλην της ΝΔ) καιαφετέρου στη πίεση της προοδευτικής της τάσης.ναι σαφές όμως ότι η προαιρετική αναγραφή θαδηγήσει στο καθεστώς που οδήγησε και οροαιρετικός πολιτικός γάμος, δηλαδή σε μία πολύειρότερη κατάσταση (όπως αναφέρεται στηνανακοίνωση Τύπου της ΟΑΚΚΕ που δημοσιεύουμε). Σ’ένα δημοκρατικό κράτος το θρήσκευμα δεν πρέπεινα αναγράφεται στις ταυτότητες, όπως και ολιτικός γάμος πρέπει να είναι υποχρεωτικός,ό,τι και να κάνει κανείς με τον πολιτικό.

Χαρακτηριστικό σ’ αυτές τιςσυγκρούσεις, τόσο σ’ αυτή των ταυτοτήτων, όσο καισ’ αυτή του βιβλίου του Ανδρουλάκη, είναι ότι τακατεξοχήν κόμματα των “κινητοποιήσεων”ευτοΚΚΕ και ΣΥΝ, και οι εξωκοινοβουλευτικέςυρές τους, δεν έκαναν ούτε μία συγκέντρωση, ούτεμία πορεία.

Όταν τα στίφη των πιστών προπηλάκιζαντον Ιό της Ελευθεροτυπίας, ακόμα και αυτόντον Κωνσταντόπουλο, δεν υπήρχα καμίααντι-διαδήλωση, που να κόψει το χέρι τωντραμπούκων, καμία ΟΣΕ, κανένα Δίκτυο, τίποτα. Οσοσιαλφασισμός χρειάζεται αυτά τα στίφη, θέλεινα νιώσουν τη δύναμή τους, θέλει να τα διαφθείρειγια να τα χρησιμοποίησει αργότερα, με τον ίδιοτρόπο που η Παπαρρήγα ανοίγει τις αγκάλες της στααιδιά με τους αγκυλωτούς σταυρούς. Μήπως είναιτυχαίο το γεγονός ότι την επιτροπή τωνΘρησκευτικών Ελευθεριών τη δημιούργησε και τηνεποπτεύει το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών; (!!!)

Οι δημοκράτες πρέπει να παλέψουνενάντια σε κάθε έκφραση της πολιτικήςρθοδοξίας, κυρίως στην εκπαίδευση, ενάντια σεκάθε βάση εθνορατσισμού, να καταδικάζουν τιςεκστρατείες για τα Μάρμαρα, τη θεωρία τηςανωτερότητας του ελληνικού πνεύματος, τηδουλοκτησία των Αλβανών, τον “καθεστωτικόαντιρατσισμό” των “ανοιχτών συνόρων”, νααπαιτήσουν πραγματικό διαχωρισμόκράτους-Εκκλησίας και αληθινούς θεσμούςανεξιθρησκίας.

 

Ανακοίνωση Τύπου της ΟΑΚΚΕ

(Δημοσιεύτηκε στην Ελευθεροτυπία, 18/5/2000)

Όσο θα μένει ισχυρή η ιδεολοληψία πουταυτίζει έθνος και ορθοδοξία, κάθε προαιρετικήαναγραφή του θρησκεύματος θα αποτελείισθοδρόμηση ακόμα και σε σχέση με τη σημερινήκατάσταση. Γιατί θα μετατρέπει την σημερινή, σεμεγάλο βαθμό, συμβατική ένδειξη “Χ.Ο” σευσιαστικό προνομιακό προσδιορισμό “εθνικήςκαθαρότητας” για τον κάτοχο της ταυτότητας.