ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΑΜΠΟΤΑΖ

ΑΚΥΡΩΘΗΚΕ Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΖΕΟΛΙΘΟΥ ΣΤΑ ΠΕΤΡΩΤΑ ΕΒΡΟΥ

Μετά από 8 χρόνια καθυστέρηση στην υλοποίηση μιας επένδυσης 45 εκατομμυρίων ευρώ, η κυβερνητική επιτροπή με πρόεδρο τον Πάγκαλο εξήγγειλε στις 23 του περασμένου Μάρτη ότι αυτή ξεμπλοκάρεται. Αλλά ο υφυπουργός ΥΠΕΚΑ Μανιάτης που ήταν υφυπουργός και επί Μπιρμπίλη και εξ ίσου σαμποταριστής με αυτήν ανακάλεσε αυτήν την απόφαση με αποτέλεσμα η επένδυση που θα έδινε μια ανάσα στη χώρα και στους κατοίκους της περιοχής να ακυρωθεί. Η επένδυση αφορούσε στην εξόρυξη ζεόλιθου, ενός βιομηχανικού ορυκτού που βρίσκει εφαρμογές από τη γεωργία και τη λυματολάσπη έως την ιατρική.

«Το κοίτασμα, με περιεκτικότητα 87%, από τις υψηλότερες στον κόσμο, βρέθηκε στις αρχές του 2004 στην περιοχή Πετρωτά του Έβρου από τον καθηγητή γεωλογίας του ΑΠΘ Ανέστη Φιλιππίδη. Οταν, όπως ο νόμος ορίζει, οι επιχειρηματίες που χρηματοδότησαν την έρευνα ζήτησαν την ενοικίαση 160 στρεμμάτων -έκταση στην οποία εκτείνεται το κοίτασμα- άρχισε η διελκυστίνδα. «Επιστρατεύθηκε» το ΙΓΜΕ που ισχυρίστηκε ότι... προηγήθηκε των ερευνών του καθηγητή. Αυτό βρήκε το κοίτασμα με καθαρότητα 50%, αλλά δίχως να δεσμεύσει περιοχή και δίχως να δημοσιοποιήσει στην οικεία περιφέρεια το πόρισμα των ερευνών του, όπως ο νόμος ορίζει. Δεν ακολουθήθηκε όμως ούτε η οδός της δημοπράτησης, που αποτελεί προϋπόθεση για την εκμετάλλευση κοιτάσματος όταν έχει προηγηθεί έρευνα του ΙΓΜΕ» (Ελευθεροτυπία, 24-7).

Είναι φανερό ότι η επίκληση του ΙΓΜΕ ήταν για να καθυστερήσει η επένδυση στην προοπτική της κατάργησής της. Αυτή είναι μια από τις πιο παλιές τακτικές των σαμποταριστών. Δηλαδή καθυστερούν όσο γίνεται την επένδυση, οι επενδυτές χάνουν το κεφάλαιό τους ή την υπομονή τους και η επένδυση πεθαίνει. Αλλά δυστυχώς πεθαίνει μαζί της και η χώρα που σήμερα όσο ποτέ άλλοτε έχει ανάγκη επενδύσεων και μάλιστα βιομηχανικών τέτοιων που ή να περιορίζουν τις εισαγωγές ή να δημιουργούν εξαγωγές για να βελτιώνεται έτσι το εμπορικό ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών που αποτελεί το βασικό παράγοντα της αποπληρωμής τους χρέους της χώρας. Το κοίτασμα λοιπόν παρέμενε ανεκμετάλλευτο, ενώ ζεόλιθο σε σημαντικές ποσότητες με καθαρότητα όμως μικρή συνεχίζαμε να εισάγουμε από Τουρκία και από Βουλγαρία, από ελληνικών συμφερόντων εταιρεία που προφανώς πήρε τον οματιών της.

Και συνεχίζει η Ελευθεροτυπία: «Το θέμα «ελληνικός ζεόλιθος» έβαλε και πάλι στην επικαιρότητα η τράπεζα που ανέλαβε τη χρηματοδότηση της επένδυσης. Απευθύνθηκε στην ελληνική κυβέρνηση και στη διυπουργική επιτροπή. Έπειτα από δύο συνεδριάσεις και με τη σύμφωνη γνώμη των συναρμόδιων υπουργών, ανακοινώθηκε η «απεμπλοκή της επένδυσης». Σε υλοποίηση της απόφασης της διυπουργικής και σε εφαρμογή του νόμου, που τον καθιστά αποκλειστικά αρμόδιο για μίσθωση και έναρξη ερευνητικών προγραμμάτων, ο γραμματέας της αποκεντρωμένης διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης Θύμιος Σώκος στις 24 Μαρτίου του 2011 ενέκρινε την απευθείας μίσθωση λατομικής έκτασης βιομηχανικών ορυκτών 161,2 στρεμμάτων στη θέση «Παλαιοχώραφο» του Δ.Δ. Πετρωτών του Δήμου Ορεστιάδος Εβρου. Υστερα από 30 μέρες, στα Πετρωτά και με παρόντες όλους τους παράγοντες του Εβρου, υπογράφηκε η σύμβαση».

Αλλά φευ!

Οι σαμποταριστές δεν είχαν πει την τελευταία τους λέξη. Ήρθε ο Μανιάτης που προφανως είναι το αυγό που άφησε η Μπιρμπίλη στο ΥΠΕΚΑ Μπιρμπίλη και ακύρωσε την επένδυση.

 

ΣΑΜΠΟΤΑΡΟΝΤΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 200 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ

Η περίφημη στροφή της οικονομίας της χώρας στην κοινωνία της πληροφορίας και στην παροχή υπηρεσιών όπως με στόμφο εξήγγειλαν κατά καιρούς οι ρωσόδουλοι Παπανδρέου (Ανδρέας και Γιωργάκης) δεν ήταν τίποτα άλλο από φούμαρα και πρόφαση για το ότι η χώρα δεν χρειάζεται τάχα βιομηχανία για να ζήσει παρά μονάχα υπηρεσίες και μάλιστα ηλεκτρονικές.

Απόδειξη: Η « Ειδική Γραμματεία «Ψηφιακού Σχεδιασμού» εντοπίζει στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, «Ψηφιακή Σύγκλιση», λιμνάζοντα έργα πληροφορικής ύψους 200 εκατ. ευρώ. Φορείς του Δημοσίου που έχουν εντάξει έργα στο συγκεκριμένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα από το καλοκαίρι του 2009, ακόμη δεν έχουν προχωρήσει στην προκήρυξη των σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών για την επιλογή αναδόχων…Η Υπηρεσία μάλιστα απειλεί να άρει τη χρηματοδότηση των πράξεων που διαχειρίζονται, κυρίως μέσω της απένταξής τους από το πρόγραμμα» (Καθημερινή, 7-7).

 

Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΤΑΞΙ

Αντιγράφουμε το παρακάτω αρθρίδιο από την Καθημερινή της 21 Ιουλίου μια μικρή ιστορία από αυτές που συμβαίνουν καθημερινά και που επιβεβαιώνουν με τον πιο τραγικό τρόπο τις θέσεις του παραπάνω άρθρου για την απεργία των ταξιτζίδων και πως μπορεί και μετατρέπονται αυτοί οι συνηθισμένοι εργαζόμενοι μικροαστοί σε έναν καταστροφικό και αντιλαϊκό όχλο.

Ο Ανταμ και η Καθλίν Χάμελ άφησαν τον Καναδά πίσω τους στις αρχές του Ιουλίου για να δουν την Ακρόπολη. Στις 19 Ιουλίου λίγο πριν από τα μεσάνυχτα πάτησαν πρώτη φορά στην Αθήνα. Στο λιμάνι τους περίμενε ο τουριστικός τους πράκτορας με το αυτοκίνητο της εταιρείας του για να τους μεταφέρει στο ξενοδοχείο τους.

Συνεχίζει το άρθρο:

«Καθώς το καράβι αργούσε, ο πράκτορας στεκόταν έξω απ’ το αυτοκίνητό του κρατώντας την πινακίδα που έγραφε «Adam & Kathleen Hamel». Ως που γύρω στις 11.00 το βράδυ, το πλοίο εμφανίστηκε, πλησίασε στο λιμάνι κι έδεσε στον Πειραιά. Η Καθλίν και ο Ανταμ βγήκαν απ’ τον καταπέλτη.

Σε κλοιό αγρίων

Κάπου εδώ είναι το σημείο που όλα αλλάζουν: ο πράκτορας ανυποψίαστος βάζει τους δύο Καναδούς στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου. Καθώς πάει να ανοίξει την πόρτα του οδηγού, πέντε άνδρες τον πλησιάζουν από πίσω κι αρχίζουν να τον σπρώχνουν. Οι δύο Καναδοί από μέσα απ’ το αυτοκίνητο κοιτάζουν έκπληκτοι – πού να φανταστούν πως οι άνδρες είναι ταξιτζήδες; Οι πέντε έχουν κάνει τώρα κύκλο γύρω απ’ τον πράκτορα, κι ο ένας σηκώνει το χέρι. Πίσω απ’ το τζάμι η γυναίκα παγώνει – δεν ξέρει αν ο ξένος είναι ληστής, μεθυσμένος ή τρελός. Η γροθιά κολλάει στο μάγουλο του πράκτορα: «Κατέβασέ τους, πάρε το αυτοκίνητό σου και φύγε τώρα!».

«Δεν είμαι απεργοσπάστης, τουριστικός πράκτορας είμαι!», φωνάζει ο άνθρωπος – νομίζει πως τον πέρασαν για ταξιτζή που πάει να σπάσει την απεργία. Αλλά ο κλοιός αντί να λυθεί, στενεύει. «Ήρθα να πάρω τους πελάτες μου, να τους πάω στο ξενοδοχείο», εξηγεί προσπαθώντας να ξεφύγει. «Πρώτα θα σου σπάσω το αυτοκίνητο και μετά τα μούτρα», του απαντάει ο ένας ταξιτζής. Ο άλλος έχει σχεδόν κολλήσει πάνω του. Πίσω απ’ το τζάμι, η Κάθλιν κλαίει γοερά…Ο πράκτορας βλέπει ανάμεσα στα σώματα των ταξιτζήδων τους αστυνομικούς πενήντα μέτρα πιο πέρα. Σπρώχνει μ’ όλη του τη δύναμη τους πέντε άνδρες και τρέχει προς τα εκεί. «Σας παρακαλώ!», φωνάζει. «Σώστε με!». Πίσω του, το τσούρμο τρέχει να τον λιντσάρει. Οι αστυνομικοί επιτέλους αντιδρούν. Δεν κάνουν καμία σύλληψη, ούτε καν προειδοποιούν τους ταξιτζήδες.

Οσο πιο μακριά...

Το μεσημέρι της Τετάρτης ο Ανταμ και η Κάθλιν Χάμελ είναι ήδη μέσα στο λεωφορείο του ΚΤΕΛ. Κάθονται στις θέσεις 7 και 8 και πηγαίνουν προς την Πάτρα. Λογικά, θα έχουν περάσει ήδη τα όρια της Αττικής, αφού έφυγαν νωρίς το πρωί με το πρώτο διαθέσιμο όχημα. Βλέπετε, μετά την περιπέτειά τους δεν είχαν καμία όρεξη να δουν ούτε την Ακρόπολη, ούτε το Μουσείο της, ούτε ό,τι άλλο τους έκανε να ξεκινήσουν το ταξίδι τους απ’ την άλλη άκρη του πλανήτη. Δεν είναι οι πρώτοι επισκέπτες που φεύγουν χωρίς να δουν τίποτε απ’ την Αθήνα, και δεν θα είναι και οι τελευταίοι.  Οι πράκτορες πια ξέρουν πως, όπως ακριβώς για τον Ανταμ και την Κάθλιν, έτσι και για τους περισσότερους τουρίστες η Αθήνα έχει πεθάνει. Με αυτά που διαβάζουν στις εφημερίδες και βλέπουν στην τηλεόραση, ούτε μονοήμερη εκδρομή στην Επίδαυρο θέλουν, ούτε επίσκεψη στις Μυκήνες, ούτε ξενάγηση στην Ολυμπία. Και για το ένα βράδυ που περνούν στην Αθήνα, οι πιο πολλοί ζητούν να μείνουν στο ξενοδοχείο του αεροδρομίου.

Οσο για την Αθήνα που ήταν το όνειρό τους να τη δουν... Οπως είπε και ο Ανταμ αποχαιρετώντας τον πράκτορα, «Ελπίζω να μην ξανακούσω τη λέξη “Ελλάδα”. Κι εσένα σε λυπάμαι που είσαι αναγκασμένος να ζεις εδώ».

Απίστευτο αλλά αληθινό. Εκεί οδηγεί τη χώρα το φαιοκόκκινο μέτωπο.